Ano. Správný název zní Pojištění odpovědnosti z provozu vozidla. Čili jako pojistník odpovídáte za škodu na zdraví či na majetku, kterou způsobíte někomu jinému, případně na majetku obce (silnice, oplocení). Ale je to skutečně to jediné, co Vaše smlouva o povinném ručení obsahuje? A jaký limit je tedy ideální mít v pojistce, pokud ručí prakticky za veškeré "okolí auta"?
1) Pokud vezmeme v potaz cenu lidského života či hromadné nehody na dálnici a auto používáme denně, rozhodně se nevyplatí vybírat nižší limity povinného ručení. Náklady se v případě autonehody mohou vyšplhat až do výše několika desítek milionů.
2) Není pravdou, že pojistná smlouva "povinného ručení" kryje jen 3. osobu. Dnešní doba skýtá spoustu možností, jak i bez havarijního pojištění ochránit své auto.
3) Nejznámějším doplňkovým pojištěním je jistě pojištění čelního skla. Je dobré si předem zjistit cenu skla + náklady na opravu a takto pojistný limit nastavit.
4) Dalším častým připojištěním je pojištění střetu se zvěří či okusu zvěří. Pozor není to jedno a to samé! Obyčejně se dá vybírat z více limitů, ten správný by měl odpovídat reálné ceně opravy. Berte v potaz, že například srazíte srnu nebo Vám kuny okoušou hadičky v motoru.
5) I bez havarijního pojištění se dá v povinném ručení pojistit například živel (kroupy, záplava, tíha sněhu) nebo krádež. Existují taktéž varianty jako "minihav", levnější varianta havarijního pojištění.
6) Dnešní pojistné smlouvy "umí" řešit i nelehké situace jako je například odtah vozidla v zahraničí v případě nehody nebo odemčení "zabouchlého" klíčku. Dále vyřešení náhradní dopravy, náhradního vozidla či ubytování. Jde jen o to si vybrat vyšší variantu asistenčních služeb.
Jak jste si jistí nastavením svého povinného ručení? Opravdu odpovídá tomu, co v případě nečekané události očekáváte?
Barbora Stodůlková, Explicit Invest